18 Jul 2009

KONTROVERSI, SPEKULASI dan MIND CONTROL


Kisah kematian seorang pembantu EXCO negeri Selangor, memang mengejutkan. Rentetan peristiwa sebelum kematiannya, memang membawa 1001 andaian dan spekulasi. Ia merupakan satu kes yang penuh kontroversi.

Ia dikontroversikan lagi oleh puak yang berkepentingan, yang sudah tentu akan mempolitikkannya untuk kepentingan mereka atau mungkin juga satu jalan MUDAH untuk menutup bangkai yang mereka sendiri cuba sembunyikan...mereka tukar bangkai lama kepada bangkai baru...jadi tentulah bangkai baru yang jadi prioriti dan bangkai lama yang mereka cuba sembunyikan, dilupakan..bijak mereka ini..si algojo politikus dan politenuk ini.

Sungguh bijak para politikus itu memilih persekitaran untuk mempromosi kontroversi dan spekulasi mereka kali ini...mungkin juga mereka tidak merancang sebelumnya, tetapi kebetulan yang tidak terjangka mengundang peluang untuk mereka merangka plan B tersebut. sudah tentu para politikus yang opportunis ini yang biasanya berwatak hipokrit aka penipu tahap dajal ini tidak melepas peluang keemasan ini...they grab the SUPERGOLD opportunities to create a SUPER HYPHOTESIS aka SPECULATION to plan a MIND CONTROL in RAKYAT perceptions'...huhuhu..

Nah, permainan MINDA mereka menjadi semakin ampuh, rakyat yang senang dimainkan sentimen dan agak kebebalan memahami dan berfikir secara rasional akan turut menjadi permainan mereka si algojo ini.

Saya hanya ingin melihat berapa ramai yang menjadi buah2 catur permainan sialgojo, yang minda mereka dijadikan bahan eksperimen mesin MIND CONTROL puak sialgojo ini...dengar kata mereka sudah salahkan SPRM..hehe..apa lah bebalnya nak salahkan SPRM,sedangkan yang dibunuh itu SAKSI utama SPRM, tak munasabah langsung SPRM yang hendak bunuh saksi mereka..kalau nak jadi agen MIND CONTROL pun biarlah cerdik sikit..nanti senjata yang makan tuan sendiri.

Tak apalah, kita tunggu dan lihat...permainan ini memamg memualkan, dan siapa yang BUTA HATI akan jadi mangsa permainan MIND CONTROL ini.

Catatan :

Kepada yang taksub dengan PAKATAN RAKYAT, tolong rasional dalam menangani isu ini, kebarangkalian ia dijadikan pencetus kepada beberapa isu lain. Antaranya :

a. ketidakpercayaan kepada badan-badan kerajaan
b. keraguan kepada sistem kehakiman
c. keraguan kepada pihak penguatkuasaan seperti polis dan tentera
d. ketidakpercayaan kepada kerajaan
e. pemberontakan atas nama isu perkauman

Kepada saudara seagama dan sebangsa, perlulah kita bersatu padu, jangan sampai nasi menjadi bubur, jangan tertipu dengan prinsip keadilan dan kesaksamaan yang mereka laungkan, mereka hanya meniti atas KEBEBALAN kamu sahaja yang tidak faham dan mengeri apa yang dimaksudkan dengan KEADILAN dan KESAKSAMAAN di sisi Islam dan dibawa oleh RSAW.

Sekian.

1 ulasan:

gagasan_warisan berkata...

Semoga orang yang menyokong PR ini cepat2 sedar sebelum di gadai.....semoga kebebalannnya akan menjadi kecerdikan...