11 Dis 2009

ISLAM ADALAH HIDUP MATIKU

Islam adalah hidup matiku
Lebih kusayang dari diri sendiri
Aku tidak dapat membezakan Islam dgn diriku
Dgn darahku dengan akal fikiran dgn jiwaku

Dari kecil ku didik begitu
Kalau ku miskin biarlah dengan Islam
Islam adalah darah dagingku
Aku mesti perjuangkan Islam setiap waktu
Rasa lapang dan luas dgn Islam

Sesungguhnya agama yang diredhai
Disisi Tuhan adalah Islam,
Islam adalah hidup matiku
Tetapkanlah hatiku dengan Islam

Kalau aku diasing kerananya uzlahlah aku
Kalau aku dibuang berkelanalah aku
Disamping menulis buah fikiranku

Aku tidak terasa susah dengan Islam
Bahkan ku rasa senang dengannya selalu
Sekalipun fizikalku lahirku adakala susah dan terlarang
Islam adalah hidup matiku
lebih kusayang dari diri sendiri
Islam adalah hidup matiku
Lebih ku sayang dari diri sendiri

Wahai Tuhan dekatkanlah hatiku
Dengan Islam hidupkan aku dengannya
Susah dan payah miskin dan kaya biarlah dengannya
Berkawan dan bermusuh kerana Islam
Penutupnya hidupku dgn Islam

Islam hidup matiku, begitulah harapanku pada-Mu wahai Tuhan
Kabulkanlah permintaanku wahai Tuhan
Islam adalah hidup matiku
Kabulkanlah wahai Tuhan...

(Nukilan Mursyidku...)

Tiada ulasan: