27 Apr 2010

APA KAUM CINA MAHU SEBENARNYA ?

Pihak yang tidak puashati dengan keputusan pilihanraya 094 baru ini, kita tinggalkan mereka dengan kekecewaan mereka. Adatlah orang kalah tetapi tidak matang, maka berbagai-bagailah LATAHAN dan DONGENGAN yang mereka suarakan. Malah blog inipun menjadi mangsa kepada mereka yang merasa KALAH tetapi tidak MATANG dan tidak REDHA dengan takdir Allah SWT itu. Orang sebegini memang membuang masa jika dilayan.

Kemusykilan saya adalah kepada isu kaum Cina di Malaysia ini. Pada hemat saya, kaum Cina di Malaysia ini dan dunia ini umumnya ada satu sikap yang perlu kita fahami. Iaitu sikap yang dipangil "hati kering". Apa yang dimaksudkan dengan hati kering ialah mereka susah untuk merasa berterimakasih, merasa terhutang budi, memikirkan kepentingan diri, tamak, bersikap opportunist dan lebih taksub dengan duit. Jika mereka memilih kuasa politik atau jawatanpun, faktor utama yang mereka mahu sasar adalah "Adakah ia memberi mereka jalan dan kaedah untuk menjadi KAYA dan hidup SENANG di dunia ini". Mereka kurang memikirkan mengenai AKALBUDI, AKHLAK dan AGAMA. Sesetengah yang ekstrem, dengan bangga menyatakan bahawa DUIT itu adalah TUHAN.

Mungkin saya dituduh rasis di dalam hal ini, tetapi itulah penilaian saya. Saya tidak pula menyatakan orang Melayu tidak bersikap begitu, malah kadang-kadang ada juga orang melayu yang lebih teruk dari cina malah macam perangai yahudi. Namun begitu, saya menilai dari sudut generalisasi, maka itulah penilaian yang saya dapat dari sikap UMUM orang cina.

Saudara-saudari, akan melihat sebenarnya orang cina bersatu di dalam memastikan survival mereka untuk mendapatkan kuasa WANG yang dalam bentuk politik, ekonomi dan sebagainya. Walaupun sebenarnya mereka ini berlainan parti politik atau tidak berpolitikpun, mereka akan BERSATU HATI apabila memilih pihak yang LEBIH memberi keuntungan DUNIAWI dan WANG kepada mereka. Maka itulah yang berlaku kepada PR 094, di mana kita lihat majoriti memilih PKR. Mereka tahu bahawa Selangor dikuasai PR sekarang dan mereka nampak PELUANG BESAR mereka mengausai ekonomi Selangor kerana orang-orang mereka mendapat potfolio2 yang UTAMA dalam PAKATAN RAKYAT Selangor. Buat apa mereka mahu sokong BN?

Inilah yang dikatakan oleh Dr Ridhuan Tee, dengan istilah ultra kiasu. Mereka akan BERKIAS tetapi dibelakang kita mereka PALU dan hentam kita balik. Dr Ridhuan Tee kenal sangat sikap bangsanya sendiri namun begitu, dia terselamat dari mengamalkan sikap ultra kiasu kaumnya ini kerana ISLAM yang ada dihatinya telah menyelamatkan beliau. Alhamdulillah.

Saya sendiri ada keturunan bangsa ini, namun yang bezanya keturunan yang saya warisi ini sudah diislamkan sejak zaman para sahabat RSAW. Namun begitu, genetik yang diwarisi boleh membuat saya memahami sikap bangsa cina ini. Setiap bangsa didunia ini ada kelemahannya masing-masing namun Islamlah yang menyatukan mereka dan membawa AGAMA dan AKALBUDI serta AKHLAK kepada mereka semua.

Baiklah berbalik kepada persoalan tadi, saya petik ulasan dari pemimpin cina mengapa PR094 tidak mendapat sokongan orang Cina, kesimpulannya mereka menjawab begini "

Beliau berkata, jika BN mahu memenangi semula keyakinan masyarakat Cina, mereka perlu mewujudkan sebuah kerajaan yang seimbang, adil tanpa mengutamakan kaum-kaum tertentu sahaja.

Lihatlah, betapa mereka BERSATU hati untuk memastikan SURVIVAL mereka sahaja dan KEPENTINGAN diri dan kaum mereka sahaja. Tuntutan yang sama seperti ini akan diulang-ulang untuk seratus, seribu kali dan selama-lamanya.

Fikir-fikirkanlah saudara-saudari semua. Mereka ini harus dididik kembali untuk belajar sifat-sifat berterimakasih, berakalbudi, beramanah, bertanggungjawab dan yang penting tidak ULTRA KIASU.

Tidak perlu ikut KIAS bangsa mereka ini kerana menyalahkan PERKASA, sebenarnya mereka yang takut dengan PERKASA kerana mereka tahu istimewanya bangsa Melayu itu apabila MELAYU itu sendiri sedar kehebatan mereka.

Namun kaum Cina ini akan sangat menyokong PAS dan PKR kerana mereka tahu bangsa melayu dalam dua parti ini dangkal memahami sejarah bangsa sendiri. Golongan inilah yang akan jadi keldai, kuda dan baghal mereka untuk mempersoalkan hak melayu, mengkucar kacirkan orang melayu dan akhirnya melemahkan kekuatan melayu, raja-raja Melayu dan agama Islam. Harapan mereka biarlah Malaysia menjadi Singapura kedua. Mereka tidak bodoh, mereka bangsa yang pandai bermain strategi dan bermuslihat dan mangsa mereka adalah melayu yang suka jadi bodoh dan tidak faham dengan permainan mereka.

Namun tidak semua orang cina begitu, hanya cina yang sudah dikuasai oleh permainan yahudi dan tidak juga semua orang melayu bodoh dan boleh menjadi kuda tunggangan mereka kecuali melayu yang juga sudah dikuasai oleh yahudi dan juak-juaknya.

Sekian.

PETIKAN DARI BLOG KORBAN DEMOKRASI (mari fikir-fikirkan)

TAHNIAH DAP ATAS KEMENANGAN 1CINA

BismiLlaahir-Rahmaanir-Rahiim

Kaum Cina tidak memerlukan slogan untuk menyatukan 'jantung hati' mereka kerana sememangnya mereka telah lamapun bersatu atas dasar survival 1Immigran. Kerajaan Tanah Melayu juga tidak memerlukan Melayu untuk survivalnya.

Survival Tanah Melayu adalah matlamat ekonominya yang mampan berinnovatif demi kebangsawanan yang hampir sama dengan survival 1Cina.

Jika kita mahu mempelajari semangat 1Hati maka 1Cina lah yang boleh diambil sebagai 1Iktibar yang terbaik walaupun mereka tidak rasis kerana bersedia untuk terlibat secara 1Demokrasi.

Israel mengadakan tema 1Israel yang juga amat relevan kepada mereka sebagai bekas immigran kerana 1Israel itu hanya bertumpu kepada mengatasnamakan sebarang keperluan dan matlamat 1Kaum sahaja yang mesti dijaga survivalnya di tengah-tengah kelompok 13Arab atau lebih; tanpa membuatkan Bangsa Arab merasa 1Fobia.

Melayu pula 1Fobia sehinggakan mahu kepada 1Malaysia walaupun 1Melayu pun tak tercapai oleh kerajaan Tanah Melayu. Sebenarnya yang berlaku di Tanah Melayu ini bukanlah 1Malaysia tetapi 1Cina kerana 1Fobia.

Keadaan ini terpaksa dirancangkan sebegitu agar dasar 1Ekonomi yang inovatif tidak terganggu dan tidak berlaku pertelagahan kaum sebagaimana di Tanah Siam yang telah lama mengamalkan 1Siam. Kita jangan takut kepada kesilapan dan belajar dari kesilapan.

Ucapan tahniah dikalungkan kepada 1DAP yang berjaya merealisasikan 1Cina dalam 1Malaysia.

Melayu amat terhutang budi kepada sistem 1Demokrasi kerana telah menjadi ubat yang mujarab untuk 1Fobia 1Cina.

Wassalam

TokPakir

----------------------------------------

4 ulasan:

mae1000 berkata...

Sudahlah, BN jangan harap sangat undi Cina. Lepas ni, jangan rasuah, jangan isi kantong sendiri, insyaAllah BN akan terus berkuasa.

Godisuno berkata...

Assalamualaikum,

Sebenarnya apa yang berlaku di selangor ini telah dapat dijangkakan kerana ianya telah berlaku sekian lamanya di tempat-tempat lain. Parti Cina samada Gerakan, MCA atau DAP sebenarnya mempunyai tujuan yang sama iaitu mengangkat darjat dan kuasa orang-orang cina di Malaysia. Pada pandangan mereka kaum lain di malaysia adalah inferior dan mereka sebagai kaum superior lebih layak untuk menjadi pemerintah di Tanah Melayu ini tambahan lagi mereka telah mempunyai kuasa ekonomi. Bila pilihanraya berlaku mereka akan menuntut bermacam2 daripada kerajaan yang bersifat kebendaan yang biasanya akan dipenuhi oleh kerajaan. apabila membuat undi pula mereka tidak akan memangkah kerajaan tetapi pembangkang di mana mereka akan mendapat keuntungan yang lebih besar.Jadi saya menyeru kepada pihak kerajaan tak payahlah memberi muka sangat kepada kaum ini yang hanya mementingkan kaum meraka sahaja. Mereka lebih rasis sebenarnya.

AzamDin berkata...

ahahaha hai putri... ahaha apa yang cina nak??? cina nak orang2 umno jangn makan cukai diorang sedap2 je..itu je....cuba borak dengan guru2 cina...guru2 india pasal politik..BN memang kena hentam habis... itu baru cina..yang melayu2 miskin ni.. ahahahaha..tapi kesian la..diorang tak dak maklumat..senang diperbodo... ahahahhaa

ni..dah naik ni..GST.. ahaha habislah.. PRU memang bungkus BN..tak mustahil...

PUTERI berkata...

Salam,

Azamdin, org melayu macam kamu laa yg senang kena kelentong ..jangan hina org melayu miskin dgn menyatakan mereka bodoh dan tak ada maklumat, kamu ni memang melampau..melayu jenis kamu yg cepat lupa diri inilah yang senang jadi kuda juak2 yahudi.