21 Feb 2013

WAHABI ADALAH MUKTAZILAH DAN KHAWARIJ MODEN.


Ketika berada di negara Saudi, kita akan merasakan banyak amalan yang terkait dengan Rasulullah SAW akan terasa asing. Bila kita mendoakan Rasul SAW di depan makam, nanti akan terdengar suara "Ruh! Ruh!" Bila kita teruskan berdoa nanti Mutawwa (gelaran pegawai agamanya) akan halau kita atau pukul dengan tongkat yang sedia ada di tangannya. Berkunjung di tempat kesan sejarah Nabi Muhammad meraka akan kata tiada dalam Sunnah. Istilah yang sangat popular yang mereka gunakan ialah Bidaah.

Berhadapan dengan mereka ini kita tunjukkan sikap dan model kehidupan Islam. Bagi lahirkan pendirian yang lebih tegas, kita buat tindakan praktikal. Contoh yang pernah dibuat oleh Imam Abu Hasan Asaari ketika berdepan dengan puak muktazilah. Mereka berpendapat syaitan dicipta dari api dan tidak terasa sakit bila di dalam neraka. Setelah selesai muktazilah tersebut berhujah, Imam Abu Hasan ambil tanah lalu dikepal-kepal dan dibaling kepada orang tadi. Dia yang kesakitan lalu marah dengan tindakan beliau. Kata Imam Abu Hassan, dia bertindak mengikut hujah muktazilah tadi. Katanya, manusia diciptakan daripada tanah. Kalau manusia sakit dibaling tanah, samalah macam syaitan yang disiksa di dalam neraka, walaupun ia berasal dari api.

Bagi mereka yang telah belajar Islam yang syumul, akan melihat skop bidaah dengan lebih luas. Bidaah adalah sesuatu yang diada-adakan dalam urusan agama. Perbuatan bidaah selalu dikaitkan dengan persoalan ibadah asas atau Fadhoil A'mal (amalan-amalan utama). Bidaah dalam urusan agama mencakupi seluruh aspek kehidupan. Islam adalah cara hidup. Bila disebut cara hidup maka selain daripada cara hidup yang Islam adalah bida'ah. Ertinya, jika ada yang memilih cara hidup selain Islam, dia telah melakukan bidaah.

Mengikut cara hidup yahudi, tidak pula meraka terasa satu kesalahan. Merasakan ia bukan bidaah bahkan dibenarkan. Bahkan terlalu cintanya dengan Amerika dan barat hingga merasakan ianya adalah betul dan benar. Perkara tersebut sebenarnya antara bidaah terbesar iaitu mengatur hidup menurut hawa nafsu dan akal fikiran. Dalam istilah lain ialah mengambil ideologi tertentu sebagai amalan politik dan melaksanakan pentadbiran dan peraturan hidup, tidak berpandukan Tuhan. Hanya semata-mata menurut hawa nafsu. Ini adalah bidaah sebenar dan bidaah terbesar.

Sepatutnya menyusun hidup dan menentukan bagaimana sesebuah pemerintahan atau pentadbiran patut dilaksanakan ikut cara yang Tuhan kehendakki Bukan sebaliknya, seperti apa yang berlaku sekarang pemerintah pula yang menentukan bagaimana Islam patut dilaksanakan!

Umat Islam perlu tahu, yahudi sangat menggunakan Islam untuk merosakkan umat Islam. Dipilih ayat-ayat tertentu lalu ditukar maknanya, diajar kepada pelapis-pelapis pejuang mereka yang beragama Islam sendiri. Lalu diketengahkan wakil-wakil mereka yang bertopengkan ulama, lalu menyesatkan kebenaran dan membenarkan kebatilan. Apa sahaja yang menguatkan Islam, itulah bidaah! Jadi amalan dan ilmu yang disampaikan kepada umat Islam, adalah yang telah ditapis dan disaring oleh yahudi. Namun ini sukar diterima oleh umat Islam, walaupun yahudi sendiri yang mengakuinya. Ini kerana berjayanya umat Islam ditipu dan diperalatkan oleh yahudi.

Apa kata yahudi tentang cerdik pandai di dalam Islam sekarang.

"Orang yang pandai dan hebat, yang ada gelaran di depan mereka seperti profesor, doktor dan lain-lain itu, atau dengan kata-kata yang lain penuh ilmu dan fakta, dan teori yang hebat-hebat itu adalah rancangan kami 700 tahun yang lalu"

"... Kemudian kami hasilkan orang yang diangkat dan dijulang seperti profesor, doktor, dan mereka semua itu, kebijaksanaan mereka tidak akan lari dari tujuan ilmu. Itulah yang kami hasilkan. Jadi, seluas mana pun ianya berkembang, sebenarnya di bawah tujuan kami. Hanya mata mereka melihat ia berubah-rubah."

"Kamilah yang mengatur kehidupan umat Islam, dan kerja-kerja ini bermula setelah kami dihalau keluar dari Mekah dan Madinah. Kami merancang ratusan tahun lamanya, bahkan ribuan tahun. Kami belajar dari kekalahan kami dengan Salahuddin. Kami belajar dengan kejatuhan kami di Turki. Dan kini semua usaha-usaha kami berhasil. Lihatlah umat Islam sekarang sangat bergantung dengan kami."

"Semua cerdik pandai dunia yang kamu sanjung adalah ciptaan kami dan orang-orang kami. Merekalah yang melahirkan cerdik pandai dikalangan umat Islam. Bagaimana Islam mahu mengalahkan kami?!"

'Kami reka keadaan yang seolah-olah ilmu itu muncul secara spontan, kami mahu manusia rasa ilmu itu bukan datang dari agama. Ya! Itulah matlamat kami, memisahkan Tuhan daripada manusia. Sekalipun yang menyembah berhala, kami akan sesatkan mereka. Hingga Tuhan menjadi tiada dalam jiwa mereka."


Kata-kata yahudi ini adalah Protokol Yahudi No. 4 dan Protokol Yahudi No. 9. Mereka menyesatkan manusia dengan memisahkan hati-hati dari Tuhan dan perkara rohani. Mereka menggantikan hukum lojik akal dan keinginan terhadap benda-benda lahir supaya apa sahaja berkaitan dengan Tuhan dan roh, akan ternafi.

Cara hidup yang yang mencontohi Rasulullah seperti hal keyakinan, ibadah, akhlak, perdagangan, pendidikan, pentadbiran, ekonomi, politik, kesihatan, pertanian, kebudayaan, bermasyarakat, pergaulan, kenduri kendara, dan seluruh aspek hidup adalah bidaah. Antara bidaah yang amat besar adalah mentadbir agama Islam menurut akal fikiran. Ertinya undang-undang dan akta yang digubal oleh manusia dan dijadikan kononnya undang-undang Islam. Ianya dikuat-kuasakan melebihi undang-undang dan peraturan Tuhan!

Lahirlah wahabi di zaman ini, yang merekalah muktazilah dan khawarij moden. Sunnah dan jemaah Rasulullah disesatkan, amalan-amalan Islam diakal-akalkan, hal-hal seni dalam Islam dihapuskan. Jadilah bangsa wahabi yang terkenal dengan kasar, bengis, keras dalam beragama.

Inilah didikan yahudi yang bertopengkan Islam!

Tiada ulasan: