6 Okt 2009

ISLAM LIBERAL ITU CIPTAAN YAHUDI


Apa yang dibawa oleh Anwar Ibrahim adalah modus operandi Islam Liberal atau Islam Moderat. Salah satu agenda Yahudi adalah memperkenalkan kefahaman Islam Liberal atau Islam Moderat kepada umat Islam dengan sasarannya agar dapat melemahkan umat Islam dengan menekankan kepada KEADILAN dan KESAKSAMAAN di kalangan manusia. Maka hujahnya, untuk berlaku ADIL dan SAKSAMA maka kita menghormati PERBEZAAN walaupun perbezaan itu bermaksud hingga kepada melangkaui SYARIAT agama. Ia bisa sahaja kerana menurut mereka, semua manusia boleh berijtihad menggunakan Al Quran. Maka berijtihadlah orang-orang Islam yang terpedaya dengan modus operandi mereka ini dengan mengeluarkan fatwa-fatwa yang aneh-aneh yang dipanggil sebagai gerakan MEREFORMASIKAN Islam atau gerakan MENULENKAN ajaran Islam.



Sayang sekali, mereka tidak pernah belajar tentang syarat-syarat BERIJTIHAD itu, padahal ia hanya milik para ulamak-ulamak muktabar bukan milik semua orang Islam yang kadang-kadang hanya memberi pendapat dengan merujuk kepada terjemahan Al Quran di dalam Bahasa English atau Bahasa Melayu atau Bahasa Indonesia. Namun lagak mereka seperti mereka berpengetahuan setaraf Imam Al Ghazali atau Imam Syafei. Sedangkan jika mereka cuba memperuntukkan sedikit masa untuk kenal ulamak-ulamak muktabar ini, mereka akan terkedu dan ternganga memikirkan betapa hebatnya ilmu yang ada di akal dan hati mereka dan betapa tawaduknya mereka ini dengan ilmu dan betapa berakhlak dan beradabnya mereka dengan ilmu. Sayang kemuliaan para ulamak ini mereka sangsikan tetapi yang mereka puja ialah para orientalis yahudi dan nasrani yang mereka iktiraf sebagai guru mereka di dalam memahami Islam.

Mereka juga para penganut Islam Liberal dan Islam Demokrat ini kadang-kadang menggunakan nama pejuang Islam yang tulen seperti Hassan Al Banna, dan menfitnah beliau sebagai pelopor kepada gerakan meliberalkan Islam. Sedangkan Hassan Al Banna adalah penganut fahaman ASWJ yang tulen dan dibesarkan di dalam lingkungan kehidupan masyarakat Islam yang sangat tradisi dan seadanya. Bacalah riwayat Hassan Al Banna, anda akan merasa sangat terharu dengan pejuangannya. Beliau seorang yang sangat berakhlak, sangat tinggi disiplin dan berjiwa tegar di dalam memperjuangkan Islam, namun atas kesilapannya melibatkan diri di dalam politik, maka ia membawa kehancuran kepada perjuangannya. Allah SWT menyayangi beliau, dan menyelamatkan beliau dari membawa perjuangannya bersekongkol dengan sistem politik yang tidak islamik. InsyaAllah, kematian beliau itu adalah yang terbaik untuknya.



Tidak ada orang yang lebih memahami perjuangan Ikhwan Muslimin seperti Hassan Al Banna sendiri. Maka tanpa kehadirannya, perjuangan Ikhwan Muslimin kini seakan kehilangan arah. Pelbagai versi fahaman sudah berleluasa di dalam Ikhwan Muslimin itu sendiri. Maka, ia hanya tinggal sebagai nama gerakan sedangkan roh perjuangan sebenar yang mahu dititip oleh Hassan Al Banna sudah tiada.

Berbalik kepada fahaman Islam Liberal sebagai ciptaan Yahudi yang saya hujahkan itu, diMalaysia ini, Anwar Ibrahim adalah jentera atau alat yang digunakan oleh Yahudi untuk memastikan bahawa Islam Liberal ini dapat mencengkam pemikiran orang Islam di Malaysia ini. Dengan kuasa politik pembangkang yang ada di tangan Anwar Ibrahim, maka beliau telah memastikan bahawa setiap parti di dalam pakatan pembangkang mempunyai anak-anak didiknya bagi menyuntik fahaman Islam Liberal ini kepada orang-orang Islam yang jumud dan tersihir dengan fahaman Islam Liberal ini.

Maka perkara yang pelik-pelik dan aneh-aneh yang berlaku sekarang ini dan disebut TIDAK APA-APA atau BUKAN ANCAMAN atau ATAS SEMANGAT PAKATAN adalah kejayaan manis Anwar Ibrahim mengkeldai dan mengkudakan pemimpin-pemimpin Islam tersebut.

Rujuk rantaian artikel di bawah :

NIK AZIZ : BUKAN ISLAM BOLEH GUNA PERKATAAN ALLAH

ISU BAGAN PINANG

Nik Aziz tak bantah DAP hina Islam

Namun, lihatlah nanti, saya percaya Anwar bukan dijatuhkan orang ISlam yang sudah jadi kuda dan keldainya tetapi Anwar Ibrahim akan ditakdirkan dibuang oleh para pencipta dan tuannya Yahudi itu kerana "terlalu meroyan" untuk menjadi PM. Anwar yang digelar Sesumpah oleh media Yahudi akan dimakan SUMPAH.

2 ulasan:

Sangtawal Sakranta berkata...

salam puteri,
sangat bersetuju dengan anda.
teruskan usaha murni puan,semoga diberkati Allah.

wassalam.

PUTERI berkata...

Terimakasih Sangtawal.